Digital Innovation & Strategy
De opleiding is voor je bestemd als je steeds vaker betrokken wordt bij wijzigingen in de bedrijfsmodellen en de bedrijfsstrategie ingegeven vanuit technologische trends. Het gaat om vraagstukken als:
- Heeft mijn bedrijfsmodel nog bestaansrecht over 2 jaar?
- Hoe kan ik dit inschatten en hoe kan ik hierop anticiperen?
- Hoe behaal ik hier concurrentievoordeel mee?
- Kan elke organisatie succesvol transformeren?
- Wat is de impact van een digitale transformatie op medewerkers en omgeving?
- Hoe kom ik tot een adequate omgevingsanalyse?
- Wat zijn mijn stippen op de horizon en hoe houd ik het beheersbaar?
- Hoe benut ik de innovatie mogelijkheden die zich voor doen vanuit technologische ontwikkelingen?
Je verdiept je in de actuele inzichten rondom digitale ondersteunde veranderprocessen, van start up naar unicorn en technologische innovaties.
Studeer voordelig met het STAP budget
Voor deze cursus kun je een STAP-budget aanvragen. Daarmee studeer je met een flinke korting of zelfs gratis. Lees alles over de aanvraagprocedure.
Online open avonden
Bezoek onze online open avonden tussen 30 mei en 9 juni. Wij staan klaar voor jou en je vragen.
Persoonlijk advies
We helpen je graag verder! Neem contact op voor antwoord op je vragen over de opleiding en je toelaatbaarheid.
Handig om te weten
Aanmelddeadline | 2 weken voor startdata |
---|---|
Start | Februari, april, september en november |
Lesdata | Dinsdag 14.30 - 21.15 uur |
Studie-investering | 15 uur per week (inclusief colleges) |
Kosten | € 9900 (vrij van btw) |
Deelnemers | 6-18 |
Locatie | Koningsbergerstraat 9 Utrecht |
Diploma | Certificaat met de studie-investering |
Prijsinformatie | Bekijk de mogelijkheden voor een tegemoetkoming in de studiekosten. |
Opleidingsinhoud
De post-bacherlorleergang Digital Innovation & Strategy bestaat uit de volgende mastermodules:
- Mastermodule Digital Transformation & Innovation
- Mastermodule Digital Strategy & Organisation
Voor de derde mastermodule kan een keuze gemaakt worden uit:
- Mastermodule Business Process Management of
- Mastermodule Enterprise Architecture of
- Mastermodule IT Projectmanagement and Change
Tijdens de mastermodules van de leergang krijg je klassikaal onderwijs. Iedere module wordt afgesloten met een schriftelijk tentamen en/of een praktijkgerichte opdracht. Wanneer je de opleiding met succes hebt afgerond ontvang je het diploma Post-HBO Digital Innovation & Strategy van Hogeschool Utrecht.
De leerdoelen zijn terug te vinden bij de specifieke mastermodules van deze leergang. Of neem voor meer informatie contact op met de opleiding.
toelating
Om de leergang Digital Innovation & Strategy te kunnen volgen, heb je minimaal een hbo-diploma en twee jaar relevante werkervaring op hbo- of wo-niveau nodig. Toelating vindt plaats na toetsing van het curriculum vitae en een intakegesprek. Beschik je niet over een hbo-diploma? Dan kan je werk- en denkniveau getoetst worden in een intakegesprek.
We gaan graag met je in gesprek om je vragen over de opleiding te beantwoorden en je toelaatbaarheid vast te stellen, op basis van je CV tijdens het intakegesprek. Je meldt je hiervoor aan via de persoonlijk advies button onderaan de pagina.
docenten
De colleges worden voor een groot deel verzorgd door (gast)docenten uit het bedrijfsleven. Hierdoor sluit de inhoud steeds naadloos aan op de (complexe) vraagstukken uit de hedendaagse markt. Inhoudelijk is de opleiding nauw verbonden met de lectoren van Hogeschool Utrecht en de betreffende onderzoeksgebieden en mede daardoor van hoog niveau.
Na deze opleiding
Wanneer je de opleiding met succes hebt afgerond ontvang je het diploma Post-HBO Digital Innovation & Strategy van Hogeschool Utrecht. Daarop staat je studie-investering benoemd. Wil je na deze leergang verder studeren? Stroom dan in bij de Master of Informatics (NVAO geaccrediteerd).
Een leergang bestaat uit drie mastermodules die je los van elkaar kunt volgen. Mocht je na deze leergang besluiten de master te vervolgen dan is je investering € 12.900 en € 500 voor de studiereis. De totale investering komt daarmee op € 22.800, exclusief studiereis.
Dit bedrag is vrij van btw en inclusief boeken en readers.
Wanneer je na één mastermodule besluit de post-bachelorleergang te vervolgen dan is je investering € 6600 (totale investering post-pachelor leergang € 10.350).
Dit bedrag is vrij van btw en inclusief boeken en readers.
Wanneer je na één mastermodule besluit de master te vervolgen dan is je investering € 17.750 en € 500 voor de studiereis (totale investering master € 21.500 exclusief studiereis).
Dit bedrag is vrij van btw en inclusief boeken en readers.
Overige informatie
De leergang Digital Innovation & Strategy kost € 9900, vrij van btw. Hier zijn de lesmaterialen bij inbegrepen. Volg je liever losse modules? Dan is de prijs per module € 3850.
Hogeschool Utrecht organiseert regelmatig een informatiemiddag voor de ICT deeltijdopleidingen. Deze worden aangekondigd via de evenementenpagina en op de betreffende opleidingspagina's.
Blijf op de hoogte over het ICT Deeltijd Onderwijs van Hogeschool Utrecht en wat daarmee samenhangt en volg ons op LinkedIn. Hier kondigen wij ook onze “De Master Spreekt Events” aan.
Hogeschool Utrecht organiseert geregeld 'De Master Spreekt...' events.
Aankomend event
Op vrijdag 14 april vindt er weer een 'De Master Spreekt...' event plaats. Meer informatie en aanmelden volgt nog.
Vorige event
Om je een indruk te geven van mogelijke onderwerpen, vonden in deze reeks eerder plaats: De Master spreekt...
- Over Informatiehuishouding
- Over Next Level Project Management
- Over Mensgerichte Process Mining
- Over Datagedreven innovatieve diensten in de ICT Valley
- Over Juridisch en ethisch verantwoord toepassen van algoritmen
- Over Data: Just Do It
Blijf op de hoogte over het ICT Deeltijd Onderwijs van Hogeschool Utrecht en wat daarmee samenhangt en volg ons op LinkedIn. Hier kondigen wij ook onze “De Master Spreekt Events” aan.
Deze opleiding is ook onderdeel van:
Direct contact
Mieke Braadbaart
Nieuwe mastermodule Digital Transformation & Innovation
Vanuit de Master of Informatics (MSc) van Hogeschool Utrecht zijn 3 nieuwe mastermodules ontwikkeld. “Digital Transformation & Innovation” start als eerste van de drie: eind november 2018. Dr. ing. Pascal Ravesteijn legt uit waarom deze module ontwikkeld is.
“De wereld is aan het digitaliseren. Er wordt enorm geïnvesteerd in ICT. In de afgelopen tien à vijftien jaar is het gebruik van digitale tools en kanalen door consument en burger sterk gegroeid. Informatiestromen digitaliseren en kennis is makkelijk toegankelijk. Organisaties dienen op deze ontwikkelingen in te spelen en klaar te zijn voor de toekomst.“ zegt Pascal Ravesteijn, lector Procesinnovatie en Informatiesystemen aan Hogeschool Utrecht en sinds het ontstaan van de opleiding (2006) betrokken bij de Master of Informatics bij zowel inhoud als kwaliteit.
De Fortune 500, een ranglijst van bedrijven uit de Verenigde Staten, geordend van groot naar klein op basis van hun jaaromzet, is nog nooit zo snel veranderd als de laatste jaren. Sinds 2000 is een groot deel van de Fortune 500 lijst weggevallen als het gevolg van fusies, acquisitie of faillissement.
Traditionele bedrijven worden in heel korte tijd van de kaart geveegd door startups die compleet andere business modellen neerzetten. Dit speelt in vrijwel alle sectoren. Concurrentie kan tegenwoordig uit compleet onverwachte hoeken komen.
Traditionele bedrijven moeten leren hoe ze technologie toepassen om het hart van de klant te (her)winnen door het lanceren van technologiegedreven producten die voldoen aan de hoge standaarden van de 'connected customer'. Simpel, snel, persoonlijk.
Pascal noemt een rapport van IDC (International Data Corporation) uit 2013. Hierin staat dat het merendeel van de Europese MKB bedrijven nog niet klaar is voor de digitale ontwikkelingen. Minder dan de helft gebruikt technologie zoals Big Data, Cloud Computing, Mobile en Social Media. Een minimale groep gebruikt wel al deze technologieën, maar is zich niet of onvoldoende bewust van de impact op bedrijf en klant. “Dit bewustzijn is cruciaal voor iedereen in het bedrijfsleven, van management tot en met medewerkers. Wat kan digitalisering betekenen voor zijn of haar sector?” aldus Pascal.
Deze mastermodule Digital Transformation & Innovation helpt om innovatie van de business en digitale transformatie op de agenda van de beslissers te krijgen en de onderdelen op die agenda uit te voeren. Digitale ontwikkeling dient gebruikt te worden voor innovatie zoals nieuwe business modellen, proces innovatie, nieuwe product – dienst combinaties. Inzicht is nodig welke competenties de eigen organisatie nodig heeft en dient te ontwikkelen. Ook dienen investeerders binnen en buiten de organisatie te worden overtuigd. Dit vraagt om digitaal leiderschap.
MB2018