Student HU wint prijs met oplossing voor logistiek op festivals

ICT-student Rico Janssen werkt in zijn vrije tijd als DJ. Op festivals zag hij nogal wat mis gaan met de logistiek. Hij besloot tijdens zijn studie aan Hogeschool Utrecht een extra module te volgen om een oplossing hiervoor te bedenken. Met FestiTrace heeft hij nu de Student Bazaar gewonnen op de internationale Bled eConference.

Rico Janssen presenteerde op de conferentie in het Sloveense Bled zijn concept FestiTrace, waarmee op innovatieve wijze de logistiek (zoals aanvoer van eten en drinken) en betalingen beheerd en gemonitord kunnen worden tijdens festivals. Janssen ontwikkelde FestiTrace tijdens een honours-module. Met honours-onderwijs biedt Hogeschool Utrecht studenten de kans zich ook buiten het curriculum van hun studie te ontplooien met extra leertrajecten en projecten.

Docent-onderzoeker Anand Sheombar: “Tijdens de module Digital Innovation & Internationalisation maken studenten kennis met een scala aan digitale en internationale trends. Daarna worden ze uitgedaagd om een innovatief digitaal concept te bedenken en te presenteren. Door zijn eindpresentatie en paper voor deze module werd Rico door een jury, waarin enkele ondernemers zitting hadden, geselecteerd om deel te nemen aan de Students Bazaar van de Bled eConference.”

Innovatie en waarde voor de praktijk

Op de jaarlijkse Bled eConference bespreken ondernemers, onderzoekers en kennisinstellingen jaarlijks de nieuwste digitale ontwikkelingen. De Students Bazaar is bedoeld om studenten de gelegenheid te geven om digitale toepassingen een bühne te geven voor een internationaal publiek van onderzoekers en mensen uit de beroepspraktijk. Zowel een vakjury als het publiek stemmen tijdens de Students Bazaar en bepalen daarmee het winnende team. Daarbij letten ze op zaken zoals businesinnovatie, technologische innovatie, haalbaarheid en waarde.

Anand Sheombar: “Ik ben als docent zeer verheugd dat een student van Hogeschool Utrecht, van mijn honoursmodule, deze prijs heeft weten te bemachtigen.”