Marian Klok wint Ad van Doorenprijs 2017

Marian Klok, net afgestudeerd als logopediste, is winnaar van de Ad van Doorenprijs 2017. Met deze prijs bekroont Hogeschool Utrecht jaarlijks een inspirerende honoursstudent in het vakgebied van de gezondheidszorg: een student die naast het reguliere curriculum extra uitdagingen is aangegaan.
In het extra-curriculaire honoursonderwijs op de HU kunnen studenten sterverklaringen behalen. Met vijf sterren komen zij bij het afstuderen in aanmerking voor een aanvullende honoursverklaring, die toekomstige werkgevers laat zien dat ze een zeer gemotiveerde professional voor zich hebben die extra heeft geïnvesteerd in het ontplooien van zijn of haar talenten. Marian Klok stopte niet bij de benodigde vijf sterren: ze behaalde er elf. Zo deed zij onderzoek naar de rol van de logopedist bij afasiepatiënten met een euthanasiewens en begeleidde zij intensief een 6-jarig meisje met logopedische problemen. “Marian laat zich niet beperken door de kaders maar gaat zelf actief op zoek naar meer informatie, meer onderbouwing en manieren om hetgeen ze onderzocht heeft naar de praktijk te brengen”, aldus de feedback van haar docenten.

Innerlijke drive

Voor haar ondernemendheid, betrokkenheid en inzet wint zij nu de Ad van Doorenprijs 2017. “Wat we dit jaar als meest bijzondere prestatie hebben verkozen, is eigenlijk een opeenstapeling van een reeks bijzondere activiteiten, die zowel zeer verdiepend waren als verbredend en altijd samenhingen met de uitoefening van het beroep als zorgverlener”, aldus het juryrapport. “Uit al haar activiteiten blijkt dat deze studente zich met een sterke innerlijke drive, passie heeft ontwikkeld en ook maatschappelijk relevante en gevoelige thema’s onder de loep heeft genomen en positie heeft durven innemen.”

HU Honours

HU Honours is er voor alle studenten die zichzelf graag uitdagen en het verschil durven maken voor de beroepspraktijk en samenleving.