Een van de voordelen van studeren aan Hogeschool Utrecht is natuurlijk de stad Utrecht zelf: een knusse wereldstad waar altijd wat te doen is. Maar ook Amersfoort heeft je genoeg te bieden. Ontdek het zelf.

Op deze pagina hebben we alles over Utrecht op een rij gezet. Meer weten over Amersfoort? Bekijk de pagina over Studeren in Amersfoort.

Studeren in Utrecht

Studeren aan de HU betekent dat je studeert in een stad die goed bereikbaar is. Je bent er zo met de trein en vanaf Utrecht Centraal pak je makkelijk de tram of bus naar het Utrecht Science Park, waar al onze gebouwen in Utrecht zich bevinden. Daar staan de beste voorzieningen voor je klaar, van moderne lokalen en practicumruimtes tot gezellige foodcorners met lekkere maaltijden. Lees er meer over op onze pagina Studeren aan de HU.

Gezellig uit in Utrecht

Utrecht is een van de populairste studentensteden van Nederland, en dat is niet voor niets! In de levendige Domstad is altijd iets te doen. Houd jij van een pubquiz in een gezellig café? Of ga je liever dansen op een festival? Hoe jij ook het liefst je vrije tijd doorbrengt, Utrecht is de stad voor jou. Er zijn veel cafés, restaurants, concertzalen zoals Tivoli, festivals, bioscopen, restaurants en gezellige terrasjes langs de grachten, rond de Dom en aan de Neude. Op uitagendautrecht.nl bekijk je wat er allemaal te doen is.

Sport goedkoop bij Sportcentrum Olympos

Ben jij iemand die na een dag studeren zijn hoofd graag leegmaakt met sport? Voordelig sporten doe je bij Olympos, het sportcentrum van de HU en Universiteit Utrecht. Op de website van Olympos het brede aanbod waar je met de OlymPas (de all-in sportkaart van Olympos) voor een laag tarief aan kunt deelnemen. Lid worden van een studentensportvereniging kan natuurlijk ook.

Studie- en studentenverenigingen

Wil jij snel nieuwe vrienden maken? Studentenverenigingen helpen je om mensen te leren kennen en om een waardevol netwerk op te bouwen in Utrecht. Studieverenigingen helpen daar net zo goed bij, maar die organiseren ook activiteiten die passen bij je opleiding en toekomstige baan, zoals lezingen, trainingen of bedrijfsbezoeken. Als lid krijg je hier vaak korting op.

Student voor één dag

Video afspelen

Maak kennis met Utrecht tijdens de UIT

Wil je je studentenleven goed beginnen? Kom dan in augustus naar de Utrechtse Introductie Tijd. In vijf dagen leer je de stad kennen en mag je voor één bedrag naar alle feesten, cafés, verenigingen en meer.

Bezoek de UIT

Op kamers in Utrecht

Utrecht is een populaire studentenstad. Daarom zijn studentenkamers in de stad zeer gewild. Op tijd beginnen met zoeken raden we je daarom ook aan. Een goede plek om te beginnen is de informatiepagina Studentenwoningen van de Gemeente Utrecht. Maar de SSH, Kamernet of Facebook zijn zeker ook aanraders.

Bijverdienen tijdens je studie

Wil jij wat verdienen naast je studie? Dan kun jij voor een bijbaan terecht bij de Connecting Factory. Houd met het bijverdienen wel rekening met je studiefinanciering: wil je daar recht op blijven houden, dan mag je per jaar maar tot een bepaald bedrag bijverdienen. Bezoek DUO voor meer informatie.

Heb je nog vragen?